بهترین روانپزشک کودک در تهران | بهترین مرکز رواشناسی کودک در تهران | مرکز کودک جایروس

5/5 - (1 امتیاز)

بهترین روانپزشک کودک در تهران

بهترین روانپزشک کودک در تهران

اختلالات روحی و روانی ، یکی از سخت ترین عارضه هایی است که می توان فرد را به خود مبتلا کند.این گونه مشکلات بر تمام جنبه های زندگی فرد تاثیر می گذارند و نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارد.
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا این گونه اختلالات تنها در بزرگسالان بروز پیدا می کند یا این که کودکان و نوجوانان نیز ممکن است به این مشکلات دچار شوند؟!

بهترین روانپزشک کودک در تهران
بهترین روانپزشک کودک در تهران

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روانپزشکی کودک یکی از شاحه های اصلی روانپزشکی به حساب می آید و همین مسئله نشانگر این است که کودکان نیز به مشکلات روحی و روانی دچار می شوند!
از رایج ترین اختلالات روحی و روانی کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
اضطراب
افسردگی
اوتیسم
بیش فعالی
اختلال دو قطبی
اختلال شخصیت مرزی
اختلالات یادگیری

این ها بخشی از اختلالاتی است که یک کودک ممکن است به آن ها مبتلا شود. مشاهده ی فرزندتان که به اختلالات روحی دچار شده، می تواند تجربه ای بسیار دردناک و سخت باشد و به عنوان والدین اولین و مهم ترین وظیفه ای که بر عهده ی شماست ، این است که به سرعت و فورا وجود هر گونه اختلالی را در کودک خود تشخیص دهید و پس از آن با برخوردی صحیح و درست به دنبال راه چاره باشید !!

اما با تمام این تفاصیل سوالی که در این میان مطرح است ، آن خواهد بود که برای درمان این گونه اختلالات کودک باید از کجا آغاز کرد؟!
پاسخ تمام این مشکلات در دستان یک روانپزشک یا روانشناس ماهر و حاذق است. روانپزشک می تواند به کودک شما کمک کند که در ابتدا با علت اصلی مشکل خود مواجه شده و پس از آن درمان های مقتضی را در نظر خواهد گرفت.

بهترین روانپزشک کودک در تهران
بهترین روانپزشک کودک در تهران

روانپزشک می تواند جهت پیشگیری از وخیم تر شدن اوضاع روحی کودک، داروهایی برای او تجویز کند اما دقت داشته باشید که مصرف این داروها می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی برای کودک شما به همراه داشته باشد.

روانپزشک کودک خوب در تهران

اگر به دنبال یکی از بهترین روانپزشکان کودک در تهران می گردید ما به شما متخصصین جایروس را معرفی می کنیم. در این مجموعه تلاش می شود که با توجه به مشکل کودک شما،راه های مختلفی به شما پیشنهاد شود.

علاوه بر حضور بهترین روانپزشک کودک در تهرات، مرکز کودک جایروس افتخار دارد که بهترین روانشناسان و روان درمانگران کودک را نیز گرد هم آورد تا بهترین نتیجه ی ممکن برای کودک شما حاصل شود.

اما سوالی که ممکن است در همین لحظه برای شما پیش آمده باشد ، این است که فرق میان روانپزشک و روانشناس در چیست ؟ چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کرد و چه زمانی بهترین اقدام ما مراجعه به یک روانشناس کودک باشد ؟
در ادامه تصمیم داریم به این مسئله بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین روانپزشک کودک در تهران
بهترین روانپزشک کودک در تهران

فرق روانپزشک با روانشناس

روانپزشک و روانشناس هر دو در حیطه ی اختلالات روحی و روانی کار می کنند اما متد درمانی آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. بیشتر افراد تصور می کنند که روانپزشک شخصی است که می تواند دارو و قرص تجویز کند و روانشناس چنین اختیاری ندارد واین تمام تفاوتی است که میان این دو وجود دارد
اما چنین مسئله ای به هیچ وجه صحت ندارد. بلکه تفاوت های اساسی تری میان این دو وجود دارد.

به علت این که معمولا روانشناس و روانپزشک با یکدیگر کار می کنند تا بهترین نتیجه برای بیمار حاصل شود، همه تصور می کنند که کار هر دوی آن ها یکی است.
گرچه این مسائل وجود دارد اما به هر حال تفاوت اصلی میان این دو رشته ، بر ذات اصلی درمانی آن ها می باشد.

با این تفاوت ها آشنا می شویم:
اصل ترین تفاوت میان این دو رشته، در میزان تحصیلاتی است که این دو فرد انجام می دهند. یک روانپزشک، درجه دکتری در زمینه های روانی دارد ولی یک روانشناس در حوزه های علوم انسانی روح و روان تخصص و مهارت دارد.

به همین خاطر توصیه می شود که برای درمان عارضه هایی که به طور مستقیم از شرایط فیزیکی فرد تاثیر گرفته اند به یک روانپزشک مراجعه کرد. به عنوان مثال بیماری که مبتلا به عارضه ای هم چون اوتیسم است در ابتدا باید به سراغ یک روانپزشک برود و پس از انجام آزمایشات پزشکی و دریافت داروهای مختلف برای یادگیری مهارت های بیشتر زندگی به سراغ یک روانشناس بروند.

به خاطر این که روانپزشکان در دانشگاه پزشکی تحصیل کرده اند و درجه دکتری دارند، می توانند دارو تجویز کنند و زمان زیادی را با بیمار خود می گذارنند تا دارو درمانی را کنترل کنند.

روانشناس بیشتر مواقع بر روی روان درمانی و درمان مشکلات رفتاری بیمار تمرکز می کنند و تلاش دارند که کنترل احساسات را به بیمار آموزش دهند.علاوه بر این روانشناسان نیز می توانند مانند روانپزشکان ، معاینه های مربوطه را انجام دهند تا وضعیت روحی بیمار را تشخیص داده و بهترین و موثرترین روش های درمانی را به بیمار توصیه می کنند.
پس از این که مشکل اولیه تشخیص داده شد، بیمار به یک روانشناس ارجاع داده می شود تا الگوی های فکری و رفتاری وی تغییر داده شود.ممکن است در این روند، روانشناس، بیمار خود را به یک روانپزشک ارجاع دهد تا داروهایی را تجویز کند.

بهترین روانپزشک کودک در تهران
بهترین روانپزشک کودک در تهران

هر دو فیلد روانشناسی و روانپزشکی برای توسعه و تحقیق راجع به عارضه های سلامت روانی لازم و ضروری هستند. به همین خاطر در کنار تمام تفاوت هایی که میان این دو رشته وجود دارد ، یک هدف مشخص و واضح دارند و آن بهتر کردن شرایط روحی فرد بیمار است.

بهترین مرکز روانشناسی در تهران

اگر به دنبال یک مرکز معتبر و فوق العاده کودک هستید تا مشکلات کودک خود را درمان کنید، توصیه می کنیم سری به مرکز کودک جایروس بزنید. در این مرکز بهترین متخصصین و پزشکان جمع شده اند و علاوه بر متدهای درمانی رایج تلاش دارند که در زمینه ی درمان کودک خلاق بوده و بهترین نتیجه ی ممکن را برای فرزند دلبند شما حاصل نمایند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مجموعه به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا