چرا تربیت کودک برای مغزی یکپارچه؟!

5/5 - (1 امتیاز)

تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

تربیت کودک برای مغزی یکپارچه چگونه خواهد بود و چرا باید این کار را انجام دهیم!

با سلام

اگر فرزندی خردسال در خانه دارید و نگران آینده اش هستید، احتمالا به جای خوبی سر زده اید!

کودکان موجودات عجیبی هستند و ساز و کار بسیار متفاوتی دارند. اگر یک کودک از ذهن و مغز یک بزرگسال خبر نداشته باشد، بی تقصیر است چرا که هنوز به این سن نرسیده!

اما در صورتی که یک بزرگسال نداند که یک کودک چگونه عمل می کند، چگونه فکر می کند و چگونه دست به اقدام می زند، مقصر خواهد بود.

مغز انسان درست مثل یک موجود ارگانیک، رشد و نمو دارد. در طول سالیان ما یاد می گیریم که چگونه از توانایی های مختلف مغز بهره ببریم و مغز نیز خود را با توجه به تجربیات زندگی افراد تطبیق خواهد داد و یک ساختار فکری منظمی برای خود ایجاد خواهد کرد.

حالا اگر ندانیم که این مغز به چه صورت عمل می کند، احتمالا نخواهیم توانست که پیش بینی درستی از اعمال و رفتار یک کودک داشته باشیم. از همه مهم تر، زمانی که به تربیت مغز کودک نپردازیم، در نهایت فردی را در جامعه خواهیم داشت که تسلط خوبی بر رفتار خود ندارد، خودآگاه ضعیفی دارد و به درستی قادر به تصمیم گیری یا استنتاج صحیح نیست.

تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

مغز یکپارچه چیست؟

همان طور که می دانید، ساختار مغز از دو نیم کره تشکیل شده است. نیم کره سمت راست و نیم کره سمت چپ که هر کدام مسئول چیزی است. نیم کره سمت راست، قادر به درک احساسات و هیجانات است. زبان این نیم کره، زبان تصاویر است. به عنوان مثال اگر شما نیم کره سمت راست مغز خود را از دست بدهید، با دیدن تصویر اشیاء قادر به تشخیص آن ها نخواهید بود.

نیم کره سمت چپ نیز مسئول اقدامات خطی و منطقی است. زبان این نیم کره کلمات است.

برای داشتن مغزی یک پارچه باید هر دو نیم کره بتوانند به طور هماهنگ عمل کنند و بتوان از هر دوی آن ها به یک اندازه استفاده کرد. به این ترتیب کارآمدی اعمال و رفتارهای ما تا حد خیلی زیادی بالاتر خواهد رفت.

چرا باید کودک را برای داشتن مغزی یکپارچه تربیت کرد؟

داشتن یک مغز یکپارچه چندین مزیت بزرگ دارد:

اول از همه کنترل بهتری روی احساسات و هیجانات خود خواهیم داشت. کودکی که به این شکل رشد کرده و تربیت شده است، در تصمیمات روزمره و بزرگ زندگی خود بهتر عمل می کند.

دومین مزیت داشتن مغز یک پارچه این است که کودک، چه در زمان کودکی و چه بزرگسالی، درک بهتری نسبت به بدن خود خواهد داشت و با آن احساس غریبگی نمی کند.

کودکی که مغز یکپارچه ای دارد، عملکرد بهتری در مدرسه خواهد داشت. فرقی نمی کند که در چه درس یا فعالیتی باشد. یک کودک با مغز یکپارچه به خوبی می تواند مدرسه را پشت سر بگذارد و فرد موفقی محسوب شود.

تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

کودکی که به این شکل تربیت شده است، در آینده و حال می تواند روابط سالم تری با اطرافیان برقرار کند. این مهم ترین مزیتی است که یک مغز یکپارچه به همراه دارد. چرا که تمام زندگی اجتماعی ما بر اساس مهارت ارتباطی شکل می گیرد.

اگر یک کودک نتواند به شیوه ای سالم و درست با دیگران ارتباط برقرار کند، احتمالا در آینده نیز دچار همین مشکلات خواهد بود.

برای تربیت فرزند برای مغزی یکپارچه باید چه کار کنیم؟

خب قطعا آموزش هایی در مورد نحوه تربیت فرزند برای مغزی یکپارچه وجود دارد. علاوه بر ده ها کتابی که در این مورد نوشته شده است، دوره ها و کارآگاه های آموزشی مختلفی نیز در رابطه با این موضوع وجود دارد.

معروف ترین کتابی که در مورد تربیت فرزند برای مغزی یکپارچه وجود دارد، توسط دکتر دن سیگل نوشته شده است. اما شاید مطالعه ی این کتاب روانشناسی برای مبتدی ها سخت و دشوار باشد. شما نیازمند زبان ساده تری برای درک مفاهیم یکپارچگی مغز هستید.

در حال حاضر دوره های آنلاین زیادی در مورد یکپارچگی مغز کودک وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

یکی از دوره های مفید و مناسب در رابطه با این موضوع خاص، دوره آموزش تربیت فرزند برای مغزی یکپارچه است. شما می توانید با کلیک روی لینک پایین توضیحات بیشتری در مورد این موضوع پیدا کنید.

دوره آموزش تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

مقالات مرتبط:

تربیت فرزند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا